Dopet avklarat

Det blev en lyckad dag men jag måste säga att det är ganska jobbigt att fixa dop..
Speciellt när  man själv typ aldrig varit på ett förutom sitt eget och syrrans! Man vet som inte riktigt hur det ska gå till!
Men nu är somsagt den dagen över och jag är jätte glad att jag valde att genomföra den.

Hade dock inte hört något från A dagen innan och funderade kraftigt på att han kanske hade glömt bort alltihopa!
Skulle inte förvåna mig mycket...
Så jag skicka i alla fall ett sms och frågade hur många som skulle komma dagen därpå.
Inget svar. Dopet skulle starta kl:14.00 och när jag är på väg mot mamma och pappa runt 11.00 ringer A och säger att
hans päron inte ska komma eftersom hans pappa är jätte sjuk. Då hade han nyligen enligt honom ringt till hans päron och frågat när han skulle hämta dem och då hade hans pappa svarat med en nästan obefintlig röst.
Så om man är så sjuk att man inte kan fara på ett dop kan man alltså inte höra av sig att man itne kan komma?!
Jag bara undrar. Inte ens till sin egen son som förmodligen kommer vara nog avskydd på dopet som det är och om han nu skulle hämta dem så kan dem tydligen inte ens ringa och säga det till honom. Konstigt...

Han bad om ursäkt för det. Och jag fråga om hans farmor då... Men då kunde inte farmorn heller vara där eftersom inte hans mamma och pappa skulle komma kunde inte hon heller komma.
Väldigt komstigt att man inte kan vara på ens enda barnbarns dop om men man har lite hosta.
Hon var ju så himla viktig nyss. Inte för att jag egentligen tycker det är så viktigt med dop presenter men inte ens det kom det någon från det hållet,

Sedan dyker Ante upp SIST av alla i en skrövlig linne kostym, till och med prästen hade kommit!
Han ger mig en konstlad kram och fråga om han ska stå upp brevid mig med Nora. Som jag hade frågat honom om typ 3 gånger tidigare och han hade sagt att han ville det, så förmodligen!!!

Efter en hastig kram går han och sätter sig direkt, han har inte träffat Nora på över en vecka och han går inte ens och pratar med henne. Denna människa är väl den enda på hela dopet som inte går och "pratar" med Nora och denna människa ska föreställa hennes pappa.. Är det bara jag som blir äcklad?

Själva cemonin gick bra förutom lite halv kass sång och en karl brevid mig som skulle låtsas plötsligt bry sig om Nora framför allas ögon! Min farmor hade typ suttit och kommenterat hela tiden att han skulle sluta tafsa på sandras barn!
Hård tanta! haha!

Mitt iband all denna klagosång måste jag tacka min familj som hjälpte mig med detta dop och fick det att fungera, utan dem hade det inte blivit något! Även super bra präst som kunde prata som en vanlig "männsika" och var super trevlig!

Ett STORT TACK till alla underbara människor som var på dopet och tack för dem fina presenterna! Ni är helt underbara och det betyder oerhört att ha er som stöd för mig och Nora! :)

Sedan for A typ först av alla efter några minuter med Nora och väldigt många fler minuter vid tårtan...
Tänk att man kan vara så "född i farstun"! Och dem som ska vara så himla fina i deras löjliga socitets familj...
Med såna vill inte jag och Nora beblanda oss!

Kommer bilder från dopet snart! Ska bara lägga in dem på datorn...
Ska även ta några foton på hennes fina presenter!
Synd att hon inte kan tacka för dem själv:)

Kram på er alla! :)


Kommentarer
Postat av: linnea

oansvarigt och totalt respektlöst av honom. jag blir arg, frustrerad och ledsen då jag läser det här. du ÄR otroligt stark sandra, jag beundrar verkligen din styrka.

du har säkert ingen aning vem jag är, men jag vill ändå passa på att skriva detta till dig.



keep going, you can do it! :)

2008-12-16 @ 23:16:55
URL: http://ls9.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0