Uppdatering*

När vi hade varit på mamma träffen i Torsdags då skulle jag och Nora åka förbi Ante.
Höll alla tummar att det bara skulle vara lugnt och stillsamt.  Vi kom dit och Till och börja med hitta jag ett kronofogden brev till mig. Det stod att dem skulle göra utmätning på saxofon för att det inte var betalat!
Detta brev hade jag med all säkerhet trott att jag inte skulle få se...!
Jag har haft problem med min adress ändring och en avy från TV-shop kom aldrig!
Jag ringde och mailade dem massa men inget svar...
Så till slut så kom det ett kronofogden brev..! Men det var ju egentligen bara att etala så blev man av med det!
Jag kunde ju ha valt att överklaga men kände att jag bara ville ha det ur världen!
Så Jag pratade med A och han sa att han hade betalat från jobbet...

Och nu i Torsdags stod jag där med Utmätningsbrevet från dem!!!
Detta betyder att jag har mitt namn fast på kronofogden i tre år om jag betalar inom en vecka!
Och 10 år om jag inte betalar!

Så snacka om att jag var arg när jag klev innan för dörren.., och Ante brydde sig inte!
Han sa bara att det inte var hans problem...! Om han nu hade sagt att han inte hade betalat men nu sa hanb ju att han hade gjort det!

Sen blev det ju inte bättre av att Nora skrek som en stucken gris hos honom!
Har aldrig hört henne skrika så! Höll typ för öronen för att jag blev så stressad!
Efter typ en kvart, så fråga jag om jag inte skulle ta henne.
Först gav han mg henne men sen tyckte han hur han skulle kunna lära känna henne när han inte fick ha henne!
Så jag gav tillbaka henne. Efter ett tag till så insåg han väl att det inte skulle gå så jag sövde henne i min famn och gav sedan tillbaka henne!
Och hon började skrika igen!
Sedan höll det på sådär! Och helt plötsligt säger han att han ska ta med sig Nora in till stan tills hans föräldrar, som övrigt fortfarande inte bett om ursäkt till mig...
Och jag sa bara att han fick välja på att antingen stanna här med Nora och vara nöjd med det eller så åkte vi hem...
Det sluta med att jag typ inte skulle få fara och jag pratade med Ida i telefonen som sa att hon skulle ringa Joel och då blev det väl lite fart på honom i alla fall! Han dock ändå komma rusande och ropande när jag var på väg med bilen...

Känns verkligen inte bra att ha det såhär...

Mamma pratade dock med soc som sa att dem har ingen rätt att ta henne när hon är så liten och att vi itne behöver träffas någon annanstans än på en offentlig plats mer än en gång i veckan... Skönt!

Nu har jag fått skriva av mig lite...
Ha en bra dag! Imorgon flyttar jag:)

Kramkram

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Åh vad kul!Grattis till nya läggan! :)

Det var ni värda!



Måste få säga att det var rätt åt A när Nora började gråta.Kanske han nån gång inser att han gör fel!



Hoppas ni har haft en trevig helg?

Börjat packa antar jag?:)



Kram

2008-11-16 @ 18:47:05
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: ullis

Åh, vad kul att du fick lägenheten! :)Då måste jag komma och hälsa på när du fått allt i ordning :) Läste om det med Ante, så hiimla hemskt?! Hur kan han göra så? Det gör fan ont att läsa det och tycker verkligen synd om dig. Hoppas du haft en bra helg!

2008-11-16 @ 21:36:48
URL: http://ulliizz.blogg.se/
Postat av: Sara Andersson

Du är verkligen stark som tar dig igenom dehär Sandra. Vet ju en del saker som du fått behöva gå igenom, och du förtjänar så mkt bättre. Du är en fantastisk mamma till Nora och tycker du klarar det hur bra som helst själv! :) Måste ju komma och hälsa på dig när du får din nya lägenhet. Har inte blivit av tidigare, har inte tyckt om A speciellt mkt för det han gjort mot dig.

Men ta hand om dig vännen, finns här för dig om du behöver prata eller vad som helst. <3

Kramar!

2008-11-17 @ 00:35:03
URL: http://dreamaboutme.blogg.se/
Postat av: ullis

Haha, jo du är verkligen social. Nej han kan nog inte må bra på något sätt. Jo se det från den ljusa sidan, att du och Nora har det bra :D

Lycka till med flytten ;D Kram!

2008-11-17 @ 10:24:37
URL: http://ulliizz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bor ni fortfarande tillsammans eller har du bott nån annanstans under tiden?

Hur stor var läggan?

Så underbart roligt! :)

Kram på er!

2008-11-17 @ 13:20:54
Postat av: Ida Ahlbäck

Jag tycker du har haft nog med bekymmer nu Sandra! Kul att du fick lägenheten i alla fall, får hoppas att det blir en vändpunkt för dig! Hör gärna av dig nån helg när du har tid och lust, jag har ju inte träffat Nora ännu!

2008-11-18 @ 21:09:20
URL: http://idaho1989.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0