Noras sjukhusbesök:)

Idag ´har vi då varit på sjukhuset närmare bestämt på barn och ungdomsrehabiliteringen för att kolla upp blåsljudet på Noras hjärta. Först skulle dem ta ett EKG på henne. För att få en bra kurva ska min 2,5 månader gamla bebbe ligga alldeles stilla! Hur lätt det var kan ni ju fundera på:) Så det tog en bra stund innan vi fick en bra kurva. Sedan var det vägning och mätning som gällde. Lill tjockisen hade gått upp 150 gram på en vecka och vuxit en halv centimter.
När vi gjort det fick vi träffa samma läkare som vi hade på BB och på läkarträffen när Nora var en vecka gammal.  Hon skulle lyssna på hennes hjärta. Hon berättade att blåsljudet som dem hört tidigare fanns kvar men att hon skulle hämta en annan läkare som jobbat jätte länge och därför var så erfaren att hon bara genom att lyssna kunde säga om det var mycket eller lite fel.¨
Hon lyssnade och sa dem bästa orden denna dag; Det är bara ett litet "hål" som med all säkerhet kommer att växa igen av sig själv. Hon hade till och med fått leta missljudet med hennes lilla stetoskop.
Så efter all oro över min underbara dotter kan jag nog ta och slappna av lite nu. Om man nu någonsin gör det:)

Vi ska fara till sunderbyn på ett tag i alla fall för att göra ett ultraljud på hjärtat bara så det ska bli dokumenterat i hennes journaler. Men det blev en så lyckad dag som det bara kunde bli:)

Nu blir det TV kväll med lite ost och kex, för att fira:)
kram på er alla!


Kommentarer
Postat av: Jennie & Norah

Åh vad skönt att det gick bra! :)

Men jag tror man aldrig kommer att sluta att oroa sig.Ens barn är ju det mest värdefulla man har.



Javisst,dom växer SÅ fort!

Jag har som sagt fått packa undan en massa kläder,det var så hemskt!Mina favvisar åt lillan..Snyft!Men men,då har hon riktigt snygga kläder som är större och oanvända också :)



Är allt bra annars?

Har hon börjat skratta högt än?

Norah är såå nära,men hon har nog inte kommit på hur man ska göra än :)



Kram

2008-10-02 @ 22:05:57
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0