Nu sitter man här själv

Dottern har nu somnat i sin säng, helt slut efter en lång dag. Och ante har farit på jobbet. Det är bra med nattjobb om man kollar på hur mkt mer man tjänar.., och att man kan göra saker tillsammans på dagarna. Men sjutton vad tråkiga kvällarna kan bli. Jag kan ju inte direkt tvinga min lilla flicka att vara vaken halva natten;P Men man får väl helt enkelt själv gå och sussa snart:)

Idag har vi ju varit på kontroll på BVC:) Det gick väldigt bra. Först var det vägning och mätning, nu väger lilla klumpen 5350 gram och är 60 cm lång. Bara en meter kvar till mamma nu! Sen klädde vi på oss bodyn och hon skulle få sin första vaccination. Höger lår skulle hon spruta i. Jag vågade inte ens titta utan jag fokuserade bara på Nora. Det gick jätte bra först men sen började hon skruva lite på sig och blev lite ledsen. Som tur gick det över ganska fort. Plåster på, en tutte i munnen och lite puss och kram så kunde vi bege oss hem igen utan större trauma!

Vill föresten säga tack till Therese för det trevliga sällskapet idag ute på promenad, det var så mysigt! Och vilket vackert väder!

Längtar till imorgon då jag ska få träffa min lilla Issa! Saknat dig så mycket:) Självklart alla andra flickor också!
Längtar efter mina kära granare varje dag! En stor KRAM till allihopa!

Nu ska jag gå och sussa ensam i den stora sängen! Hoppas min guldklimp vaknar och vill sova med sin mamma istället:P haha! Ante har då nu lovat att säga till i förväg om han ska skulle förflytta henne från sängen! :) Skönt!

Godnatt på allihopa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul att läsa att sprutan gick bra. Hon verkar vara lite tuffare än sin lilla mamma då de gäller sånt=) KRAMAR på dej vännen!

2008-10-13 @ 23:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0