Dålig uppdatering*

Men naanting vad dålig uppdatering och ändå måste jag säga att en hel del har hänt!

Där precis före jul var vi ju på Tinget. Vi skulle göraq upp om umgänge, boende och vårdnad eller i alla fall börja försöka reda upp knutarna. Vilket kan vara väldigt svårt med en myttoman som säger att han vill träffa sin dotter men inte får när han egentligen helt enkelt inte vill...
Ett tufft problem  som ni säkert alla förstår.

Underbara Robin erbjöd sig att följa med till Luleå som suportiskt stöd och jag hade även mamma och pappa med mig. Så himla bra att man har folk som bryr sig i svåra tider.

Vi kom dit och jag blev bara mer och mer nervös! Såg dessutom på dem uppsatta salarna att det skulle vara en mord rättegång samma dag. Fy vad läskigt lixom.

Sen kom Elvira min underbara advokat! Hon är så himla bra att ha och göra med och det känns skönt.
Vi låste in våra jackor! Mötte upp Andreas med hans ombud utanför salen. Otroligt nog var han helt själv!
Hade väntat hans mamma där helt klart. A:S ombud fråga om vi skulle diskutera nått innan och Elvira sa ju som att det var ju vad vi hade skickat ut i pappren som gällde. Och då tyckte Ombudet att vi inte hade nått att diskutera.'
Sen började han mummla om att träffarna skulle vara upprepande täta annars skulle dem ju aldrig få en bra relation. och då gick jag in och sa åt honom att det har ju inte ens fungerat med dem träffarna som vi haft eftersom ANdreas inte ens kommit på dem...
Då tittat hans advokat snett ner i marken och mummlar igen att det har ju faktiskt inte du heller gjort!!!
Så sjukt löjligt. Kände att jag både blev arg och började nästan skratta när han gjorde så.
Så fruktansvärt omoget av ett ombud att göra så! Inte ens titta mig i ögonen!

Vi gick in i salen och domaren pratade litegrann om att föräldrar och speciellt unga föräldrar ofta inte visste vad dem ville och att han inte ville bestämma hur Nora skulle ha det...
Så han lämnade rummet och sa att han trodde och hoppades att vi skulle lösa detta själv. Alltså en förlikning.
Robin fick inte vara med så han fick vara social med mina päron istället.

Vi fick sitta i varsitt rum så då slapp jag till och med se aset. Sen bolla vi mellan olika förslag fram och tillbaka.
För varje gång som Andreas ombud in i rummet fick han en bättre och bättre attityd mot mig.
Till och med lyssnade vad jag hade att säga.

Där i slutet blev det ett svårt beslut med om jag skulle kalla inte domaren eller om jag skulle ta beslutet som var framtaget med umgänget.

I grunden var det mitt förslag förutom att kontaktpersonen från soc fick jag inte med på dem första träffarna utanför familjens hus. och att han skulle börja träffa henne utanför familjens hus en månad tidigare.

Så i Januarii börjar hårdkörningen med umgänget. Men varför sjulle han komme nu helt plötsligt?!
Sen från April börjar träffar utanför familjens hus. Fy vad skrämmande!
Min lilla Nora...

Men det är ju bara hoppas att allt löser sig till det bästa! ¨
Under dagen hann även Robin  stoppa en kamera stöld på Tv 4:as kamera utrustning.
Han öppnade dörren till mordrättegångenoch sa at kameran blev stulen så då sprang det poliser efter han som stal den och dem fick tag i honom!

Innan vi gick in i salen som kom dessutom Tomas Boström och promenerade i korridoren och hälsade på oss!:)
Lite roligt!

En omtumlande dag kan man ju lugnt säga!

Men det blev ju lugnt och skönt med A fritt i tre veckor nu! Och inget jul afton hos dem!
11 Januari drar träffarna igång.

Så har ni barn så häng gärna på familjens hus så jag får min egna små ögon i nacken om det händer nått speciellt!

Ha ett bra nyår nu! Många kramar från mig och Nora


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0