Galet*

Igår var då tanken att jag skulle lämna min lilla skatt på familjens hus med Ante ett tag...
Jag kommer dit och tar av Nora kläderna och sätter mig på golvet och leker med henne.
Utan att jag märker nått så kommer A in i rummet och plockar upp Nora och bara går iväg...

Så jag tänkte bara, jaha vad är det nu som har hänt då!

Och ja, vem står i hallen!!! Hans mamma! Oanmäld igen!
Fattar verkligen inte vad deras problem är?! (Är det någon som gör det så, försök gärna förklara) :)

Varför inte försöka betee sig som vuxna människor, istället för att lura omkring som nå snikna ormar!
Visste inte riktigt vad jag skulle göra.., så jag prövade ringa dem jag brukar ha kontakt med i detta ärende!

Men fick inget svar så jag smsa Ante som var nere i källaren. Men han gick ju omkring och pratade i mobilen
istället för att vara med sin dotter..
Smsa igen... - inget svar

Så jag ringde och sa, kommer du upp eller!

Så kommer han upp och lämnar Nora där nere med en kvinna hon aldrig träffat typ...
inte dem senaste fem månaderna i alla fall!
Jag säger att vi ska gå någon annanstans att prata men han vägrar utan tycker att vi ska stå i trappan...
Allt allt allt för att göra tvärs över! Jag säger att tanken var att jag skulle lämna Nora en stund idag, men att jag vägrar om morsan ska vara där! Så att han fick välja mellan att vara kvar med Nora ensam eller att jag gick och hämtade Nora istället och for! Men han tyckte det var viktigare att inte säga åt sin mamma än att träffa sin dotter alldeles själv!
Så jag sa åt honom att jag skulle kolla om hon från soc var uppe på sitt kontor så jag fick höra med henne...

Sedan sa han att jag skulle sluta skriva skit om hans morsa på min blogg, tittade lite förbluffat på honom och fråga om han läste min blogg och då blev det líte mummel som svar!
Men han ville väl kontra lite och tog upp min mamma... Sa några kränkade rader och sen sa han att hon var en arbets skygg jävel som gick på bidrag att han hade hört det! Tappade nästan hakan i golvet, och började spontant att skratta! :)

Var så lustigt med tanke på att det var så långt ifrån sanningen man kunde komma! Men syntes i hans lilla ansikte att han förstod att han gjort bort sig! :) Men jag fråga vart han hade hört det och det ville han inte säga! :P

Det hela slutade att jag pratade med hon från soc och hon sa att det var okej om jag ville ta Nora därifrån om inte Karin for så jag gick ner och fråga om ante hade bestämt sig och han svara knappt och då sa jag men då tar jag henne då!
Och han bara Okej!!! Sedan skulle ju Karin lägga sig i och fråga om det bara var föratt hon var där, men orka inte ta det med henne så tog bara upp handen och gick! Fy vad jag avskyr dessa människor...

Dem har gjort mig så illa och indirekt Nora så det bara stänker om det...
Tror dem allvarligt att dem bara kan komma och tro att dem är såna fantastiska socitets människor och hålla på att pjoska in sig hos Nora! Nog f*n ska dem då få jobba för det! Så är det!

Nora är det vackraste och underbaraste som någonsin har funnits på denna jord i mina ögon.
Och dem kan inte ens stava till KÄNSLOR!

Jag förstår inte Ante i det här, han har verkligen inte velat ha Nora....
Först har han gjort allt för att jag ska gå igenom en kirurgisk abort och sedan har han nekat hela graviditeten att han ska bli pappa och allt om mig.., säkert också efter att hon vart född så varför kan han inte bara låta oss vara nu?!

Förstår att det inte var många som orkade läsa igenom detta men det var nog mer för min egen skull! :)
Blir ett roliga inlägg senare! :)

Kram på er! /// S och N

Kommentarer
Postat av: Lina och Amanda

Hej Sandra.

Jag vill bara säga att jag tycker du är otroligt stark och en underbar mamma åt Nora. Stå på dig, du gör ett fantastiskt jobb!

Kramar från Lina och Amanda

2009-03-31 @ 20:31:59
URL: http://igelkottsmamma.blogg.se/
Postat av: Liza

Hej! Känner dig inte, men halkade in på din blogg. Det som jag verkar skina igenom rejält stark är att du är väldigt bitter. Tyvärr så är det nog bara din fina dotter som faktiskt drabbas... och du själv. Du kan ju inte må speciellt bra så mycket "galla" som du spyr. Sök teraputisk hjälp så att du kan acceptera och gå vidare i livet. Barn behöver sina pappor oändligt mycket. Lyckas du med att straffa ut honom, ur flickans liv, så kommer det säkert att synas på ett eller annat sätt, speciellt då hon blir äldre (tro mig... jag har alltför många gånger sett vad frånvarande förälder ger för framtida men). Det vill du väl inte eftersom du vill din dotter allt gott? Dags kanske att gräva ned stridsyxan? Sköt om er!

2009-03-31 @ 20:51:55
Postat av: Anna

LIZA:

Du vet så lite, det finns andra vuxna män som kan vara en fadesfigur, manlig förebild i Noras liv. Pappan till Nora är inte speciellt lämpad trots att han är pappa på papper och genom DNA. Som sagt, det är kanske inte den lämpligast i alla fall ...

Vad får dig rätten att döma andra?

Du känner väl inte Sandra och Nora?

Tycker bara det var en mycket dåligt inlägg från dig.

Skaffa mera fakta innan du uttalar dig nästa gång!

2009-03-31 @ 22:24:30
Postat av: Johnny

Hoppas allt bara blir bra och att ni kommer trivas i erat nya hem. :D



Måste försöka komma upp och hälsa på dig och Nora nånting innan sommarn eller när man nu kan få ledigt. Förutsatt att man får ^^



puss o kram

2009-03-31 @ 23:42:43
Postat av: Anonym

Jag har oxå halkat in på bloggen och jag måste säga att jag håller med Liza, inget gott kan komma ut av att bråka så där. Försök se "the big picture" och gräv ned stridsyxan. Jag tror att alla mår bättre av det. Jag vet inget om bakgrunden så jag ska eg inte uttala mig men jag önskar er Lycka till! Kram från anonym

2009-04-01 @ 20:57:18
Postat av: Syster

Ingen av ni andra ska ens uttala er om saker som ni inte vet ngt om. Min syster har haft ett helvete med den där idioten och hon har all rätt att hata sitt ex och hans familj efter hur de har betett sig.



Sjävklart ska alla barn ha en pappa, men i detta fall är han inte lämpad så länge som han inte kan ta hand om sig själv och ens behålla ngr vänner. Hur ska man då kunna ta hand om ett barn? Hur vet ni som då uttalar er vad han har gjort mot min syster och vad han är kapabel till att göra? Visste ni ens en del så skulle inte ni vilja ha ett barn med honom. Så skärpning!

2009-04-01 @ 22:32:17
Postat av: Nattis

Du ska inte lyssna så mkt på alla uttalanden från random people, du vet ju själv hur allt ligger till och inte dom uppenbarligen.

Sen även om du är bitter så tycker jag du har all rätt i världen till att vara det.

2009-04-02 @ 13:53:10
URL: http://nattiis.blogg.se/
Postat av: Sofia

Stå på dig Sandra, lyssna inte på vad alla skriver till dig. Du är stark och du fixar det här! Jag är helt och hållet på din sida! Krama Nora ifrån mig! :)

2009-04-02 @ 18:56:03
URL: http://psafia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kan inte fatta hur folk som inte vet hur situationen är kan sitta och säga att barnet måste ha en pappa. Är pappan inte lämplig till barnet ska väl inte Sandra behöva ha Ante i sitt liv bara för att han är den riktiga pappan. Självklart är det bra att ha en fadersfigur men det finns ju andra män ute i världen, som kanske har andra värderingar och känslor!

2009-04-02 @ 21:44:36
Postat av: Ida Ahlbäck

Kämpa på bara Sandra, du gör ett fantastiskt jobb så låt dig inte tryckas ner!

2009-04-07 @ 17:05:55
URL: http://idaho1989.blogspot.com
Postat av: Emma

Hej Sandra. Jag känner inte dig, men du verkar vara en toppenmamma som bara vill det bästa för din dotter och sätter henne främst. Att klara av allt i den situation du är är verkligen otroligt. Du verkar vara stark och sätter alltid din dotter i första hand. Det beundrar jag verkligen. Man behöver inte ha en bra uppväxt som barn bara för att bägge föräldrarna har vårdnaden om barnet. Jag tror att du kommer att kunna uppfostra din dotter bra utifrån det jag läst, även om du är ensamstående! Stå på dig & ta ingen skit av nån annan! /E

2009-04-19 @ 13:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0