På Fläng*

Har jobbat hela helgen, riktigt nöjd över min insatts!
Har klarat att göra ladugården alldeles själv nu och det är ju det som är som målet med min inlärning!:)
Däremot eftermiddags passet var helt galet igår!
Det var väl tänkt att jag skulle vara själv då också, men det gick inte riktigt som planerat!
Först lossnade ett skydd på fodervagnen så jag fick ringa efter hjälp.
Sedan kröp en ko ut på fel sidan av inredningen, så det blev att ringa efter hjälp igen för att få lös henne!
Sedan var det en ko som inte gick att mjölka normalt, där har vi det igen; ringa efter hjälp!
Och sist men inte minst var det en ko som sprängde en dörr så att det var bara fritt fram att springa ut och det gjorde hon!
Vad tror ni jag gjorde?! Ringde efter hjälp! Galen eftermiddag! Detta hände under fyra timmar!
Men men,  jag lär mig ju i alla fall hur man ska hantera situationerna:)

Det hela slutade i alla fall med att alla kor var inne i ladugården, på sina platser utfodrade och mjölkade!


Idag var det varit fam.hus dag!
Var där en stund medans A:s mor var där. Sedan vinkade jag åt Nora som blev lite ledsen...
Gick i alla fall till Isa och sprang upp för alla trappor där ( 6:e våningen) tänkte passa på när man inte har barn att kånka på!:) Duktig jag!

Vi var hemma hos henne ett tag, sprang en snabbis på stan och sedan var det bara att hämta Nora 
och bege sig på familjerådgivning! Mycket intressant prat om självkänsla och självförtroende idag!
När jag var på väg mot bilen mötte jag Isa igen som var på väg hem så vi hakade på dem!:)
Härlig och lugn eftermiddag med inköp av skor till Nora av Isa! Mycket fina!

Kram på er alla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0