Då kör vi*

I slutet på Oktober fick jag ett brev från Kaiding advokatbyrå.
Detta löd som följer;

Ang umgänge m.m gällande Nora född 080116 -****

Jag har kontaktats av Andreas Forsberg angående frågor som rör vårdnad, boende och umgänge avseende er gemensamma dotter Nora. Med anledning av detta kan jag framföra följande.

Ni har gemensam vårdnad om Nora. Sedan ni separerade har han endast fått träffa Nora vid några enstaka tillfälllen på Familjens hus i Piteå samt några tillfällen hemma hos dig. Under september månas har han inte fått träffa Nora överhuvudtaget. Andreas vill så snabbt som möjligt få börja träffa Nora för att återskapa den nära kontakt som tidigare funnits under den tid om 4-5 månader som ni bodde tillsammans.

Andreas föreslår att han ska ha umgänge med Nora varje tisdag från 09.00 till 14.00, varje torsdag från 09.00 till 14.00 och varje lördag från kl 15.00 till söndag kl.12.00

Andreas föreslår också umgänge varannan julhelg, varanann nyårshelg, varannan påskhelg och varannan födelsedag. (Noras födelsedag)

Jag vill att du skriftligen svarar om du accepterar det föreslagna umgängent senast inom två veckor. OM du inte svarar eller inte accepterar det som Andreas föreslagit måste Andreas överväga frågan att t.o.m ansöka om ensam vårdnad och boende för Nora och vända sig till domstolen med en ansökan om stämmning.

Jag rekommenderar starkt att du själv kontaktar en advokat för att erhålla rådgivning i de aktuella frågorna.

Med vänlig hälsning

Mattias *******


_______________________________________________________________________________________________________¨

Jag hann väl läsa halva brevet innan jag bröt ihop och kände att allt bara rasade.
Att få ett brev där det står att någon med juridisk hjälp ska försöka ta ens dotter av en.
Det är helt enkelt ofattbart så konstigt och olustigt att det är svårt att ta in.

Det som jag upptäckte så fort jag började läsa i brevet var att Andreas till och med ljuger för advokaten.
Helt otroligt, hur kan man ljuga för sin egen advokat som ska vara där för att hjälpa en.
Det finns bl.a en mening där det står att Andreas har ENDAST FÅTT träffa Nora vid några enstaka tillfällen via Familjens hus och hemma hos mig. Vi har haft minst en träff i veckan inbokad på familjens hus sen Januari men han har ju inte kommit.
Jag har t.o.m åkt dit och väntat ett antal gånger men han har inte ens brytt sig om att höra av sig förens han redan borde varit där eller inte alls! Sedan hadé vi inbokat 5 träffar hos mig i sommar men han kom ju inte på någon av dem!!!
Dessutom med dem mest värdelösa bortförklaringarna.

Uppdaterar nu så fortsätter jag skriva på en stund. Blöjbyte kallar!

Kram så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0