Fortsättning*

Första veckan han skulle komma på träff hos mig så ringde han en timme innan och sa att han inte var mentalt förberedd!
Han hade vetat det sen i Torsdags och han var ju med på att träffarna skulle vara hos mig.
Men han kände att det var för jobbigt att komma till mig. Han skyllde till och med på vädret att det var för kallt att vara ute! I juni?! Jag försökte verkigen få honom att komma eftersom jag blivit påhoppad att försöka förstöra alla träffar mellan Andreas och Nora. Men han vägrade och sa att vi skulle boka till nästa vecka.

veckan därpå; Jag smsar Andreas för att höra att han har tänkt komma på den planerade träffen dagen därpå.
Jag får svaret att han inte har någon bil. Tydligen helt omöjligt att ta sig till Svenbyn då.

Tredje veckan skulle vi träffas på fredagen och jag smsar måndag och frågar om han ska komma.
Jag får svar på tisdagen att han inte kan komma för att han ska hjälpa sin mamma på stugan.
Helt plötsligt var det viktigare att hjälpa mamma istället för att träffa sin dotter.
Jag smsar och frågar om han kan byta tid med Karin. Men får som svar att det inte går.
Får sedan veta att det var 50 års fest och att det var mycket folk. Men var det då så viktigt att Ante inte hade tid att komma lös en timme eller två?!

Fjärde veckan prövade jag att inte höra av mig för att se om det kom nått från hans håll men icke det!

Femte veckan; jag smsar i slutet på veckan och frågar om han ska komma nått i veckan.
Han frågar om det passar i helgen. jag och Nora var krassliga men jag skriver på söndagen att vi fortfarande är krassliga men vill han träffa Nora är det upp till han. - Inget svar.

Vilket då innebär att han inte kom på en enda träff hos mig.

Sedan står det även i brevet att han inte fått träffa Nora på hela september.
Men hallå han har ju inte kommit på nå träffar sen den 25 Maj!!!
Nu är det början på November. Sista gången vi hade telefon kontakt var 5 Augusti och mitt budskap var då eftersom han inte kommit på familjerådgivningsmötet den dagen utan struntade i det och hörde varken av sig till mig eller våran familerådgivare att han nu hädanefter fick ringa mig och boka träffar. Efter det så smsa han dagen därpå och frågade om han kunde komma. Jag jobbade hela den dagen, alltså hemma tidigast halv sex. Vilket innebär att Nora inte ska sitta i en sandlåda med någon hon knappt känner den tiden. Sen har det inte varit ett ljud från honom tills jag fick advokat brevet i min hand.

Tror jag missade att skriva det men det stod även i brevet att Ante prövat att nå mig i Oktober med samtal och sms utan att lyckas. Jag har då inte fått nått av det.
Sedan så skulle Ante bygga upp den fina kontakt han haft när vi bodde ihop.
Ante som aldrig velat ha Nora!!! dessutom bodde vi ihop 3 månader och 8 dagar och inte 4-5 månader!
Lögn på lögn!!!

Sen umgänget då! Ska Nora vara sådär mkt med människor hon inte känner`? GALET! Som inte vet hur man tar hand om ett barn. Nora var tio månader när dem träffades sist!

Varför var jag tvungen att träffa denna galning... shit alltså !

Skriver mer sen om advokat kriget och om att jag numer ska stämmas för att jag varit den bästa mamman jag kan åt Nora och för att jag har tagit hand om henne själv när hennes pappa är för elak och ego för att leva med oss....

Kram på er alla...

Kommentarer
Postat av: Linda

åh, vännen! det ska inte vara lätt för dig :( jag hoppas och tror på dig, den där skitstöveln kan hoppa upp och sätta sig nånstans!!

om han får så mycket umgängesrätt som kan påstår sig ska ha är det fel på rättssystemet, rejält!!

fight for your right!

alla tummar och tår för dig!! säg till omd et finns nåt jag kan göra, stor kram till dig och nora!

2009-11-10 @ 11:51:36
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Anders

Shit Sandra, det är en jävla soppa nu alltså. Lyckligtvis så har du många nära och kära på din sida, som vet att du har varit en supermamma och att allt annat bara är en massa lögner! Sanningen kommer att komma fram och då får dom se vem som verkligen har felat :) Lycka till! Anders B.

2009-11-10 @ 15:06:16
Postat av: danko

Oj sassy.. detta kommer som en rejäl chock för mig!! jag sitter här berörd, och förbannad! Jag saknar dig verkligen gumman, och jag känner att tiden har bara runnit iväg sen sist vi sågs. Du ska flytta, har en bra kille, och nora är ju nästan vuxen :P

Anyway, jag finns på mobilen nu när avståndet är så långt. Men ring hellre ;) sms är jag kass på som du kanske märkt! kram&puss älskade vän.

2009-11-10 @ 17:09:57
URL: http://danihjalle.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Gud vad jag blir arg när jag läser detta !

Du verkar vara en helt underbar mamma för Nora,och jag ser inte en enda anledning att han skulle få ensam vårdnad,så jag tycker inte du ska vara orolig,men jag förstår om du är det ändå.

Oj om han bara kunde lämna dig ifred!

Jag håller alla tummar och tår att detta går vägen.

kramar från oss!

2009-11-10 @ 18:39:28
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Linda

en stor värmande kram!!

2009-11-10 @ 20:41:50
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Maria

ursh, he är ju fan otroligt.. Men mest troligt vill han väl bara komma undan att behöva betala underhåll, för inte fan kan han ju själv tro att han ens har en möjlighet att få ensam vårdnad. Du är verkligen en bra mamma som alltid sätter Nora i första rum, vilket man inte riktigt kan säga om hennes andra biologiska hälft. Kom alltid ihåg de!!



Hör av dig om du vill prata, för som sagt, finns ju här för dig och Nora´!!

2009-11-10 @ 21:21:52
URL: http://marialindberg.blogg.se/
Postat av: Linda

den är beställd på internet =)

det var jag som klippte han själv, här hemma, i köket. lättare sagt än gjort, men det blev bättre än vad jag trodde det skulle bli!

har ni kommit er in i andra l'genheten nu?

KRAM!

2009-11-11 @ 08:27:00
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0