Uppdatering*

Hej alla läsare med Lösenord:)
Känns lite mer intimt och som jag verkligen skriver till mina vänner.

Tiden börjar rulla på och det känns som det skulle behöva en ordentlig uppdatering om vad som verkligen händer och sker i mitt och Noras liv! Eftersom den sista tiden har jag som bara skrivit ytliga inlägg som för att skriva av lite vad som händer

Nora är nu 15.5 månad. Vi var på ett litet förbikik på BVC för att barnmorskan ville att hon skulle vägas en extragång eftersom hon inte är så stor bara så man ser att hon fortfarande växer.
Nu har hon i alla fall tagit sig över 9 kg strecket och är alldeles lagom stor i mammas ögon.
9150 för att vara exakt på grammet och jag tror att hon är 76.5 cm lång om jag nu lyckades mäta rätt:)

Hon går på dagis i Svensbyn på pyret sedan Augusti och det har gått riktigt bra förutom ett bett i kinden och en ramling i en verktygslåda. Hon har fått ljusare hår än när hon var yngre men mörkare ögon.
Nora har börjat promenera i slutet på Juli och små springer nästan nu.
Det hon är mest aktiv i just nu är dock pratet och hon säger; mamma, titta, tutte, tyst, tack, hej, hejdå, där, molly, mia m.m Hon har även börjat pröva säga moffa!
Tycker det märks att hon förstår så mycket nu. Igår frågade jag henne om hon ville ha välling och gå och sova och då skakade hon hastigt på huvudet och gick och lekte istället!

Jag själv har ju som jobbat nu sen i maj. Jobbar på två olika jordbruk i Svensbyn så det är upp kvart i fem när Nora ska på dagis hel och ren innan jobbet. Men peppar peppar går det ju ganska bra!
Vet att jag har jobb januari ut så det känns som bra i detta arbetslösa tider!

Sedan i Maj har vi ju bott i ett gårdshus i Svensbyn och trivts riktigt bra.
Men nu blir det flytt i November till djupviken trodde inte att vi skulle hamna såpass nära stan om jag säger så.
Men då hittade vi ju ett guldkorn som heter David. Så nu är det alltså Djupviken nästa i en 3:A så Nora längtar till hon får sitt egna rum:) Guld Guld!!!

Så snart blir det närmare att hälsa på mig och Nora för dem flesta!:)
Nu är det lite Top Model och mys i soffan som gäller!

Ska försöka uppdatera snart om vårat Advokat besök... Nu har ju Ante fjante dragit igång massa skit igen...
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Maria

men uppdatering, vill ju se bilder från lägenheten och lite news om hur de går med hela Ante-grejen! ;P



Ha de bra och pussa nora från mig : )



KramKram

2009-11-06 @ 14:07:33
URL: http://marialindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0