Vad hände sen?*

Efter jag advokat brevet i min hand så orkade jag inte med nått utan jag la mig på soffan och grät och så småningom ringde David så fick jag gråta i hans öra.
Min underbara familj däremot tog direkt tag i det och började ringa advokater och så vidare.
Såklart var det Fredag och det gick inte att få tag i någon.
Men mamma fick tag i Staffan som vi varit hos på familjerådgivining som sa att vi skulle ta det lugnt än så länge eftersom det där brevet bara var ett hot.

Det blev en helg som var väldigt lik den värsta berg och dal banan.
Här ska man gå omkring och vara nykär och samtidigt få en advokat på halsen som säger att han hjälper min förra kille som aldrig varit intresserad av Nora att ta henne av mig...

På måndagen pratade mamma med en advokat byrå och vi skulle få komma en vecka senare.
Under den veckan satt jag och skrev ihop allt som har hänt som jag med färskt minne kommer ihåg både när vi var tillsammans och efter jag flyttat. Alla datum, alla träffar och alla påhopp mot mig...
Jag skrev det på datorn i wordpad och då har man ju som inte riktigt verklighetsuppfattning hur mkt man skrivit.
David skrev ut det på jobbet och jag fick det som blev typ en bok i min hand.
Det blev ungefär 20 A4 sidor om allt... Galet.
Kände som när jag började skriva att det inte var så mycket!

Mötet på måndagen gick jätte bra. Både mamma och pappa var med mig:)
En kvinnlig advokat som var jätte trevlig och småbarnsmamma.
Kunde det bli bättre?
Hon lyssnade jätte bra och jag lämnade det jag skrivit.
Och konstaterade som om han skulle dra det längre än såhär så hade han ju inte mycket kött på benen.

Mamma började läsa det jag skrivit i häftet och sa att det som stod där var värre än vad hon upplevt i hela sitt liv...
tragiskt med tanke på att mamma inte ha någon dröm uppväxt om man säger så.
Jag tyckte som att hon kanske inte borde läsa det för att det gör henne bara ledsen.

Men men vi skrev det ihop ett svars brev som innehöll att jag aldrig nekat umgänge eftersom Ante inte dykat upp på nå träffar dem senaste månaderna så var det rimligast att börja om från början med familjens hus igen.

Sedan var det bara att vänta på svar!

Fortsätter att uppdatera måste bara ta lite i taget.

Nu blir det lite sen lunch!
Kram på er alla!:)

Kommentera gärna om ni har några kloka ord om allt detta. Kan behöva allt stöd jag kan få!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0