Energi

Vad finns det för källor till Energi egentligen?
Vad är det som gör att vissa männskor kan stiga upp tidigt på morgonen och inte sovit mer än 6 timmar.
Och ändå vakna med ett leende på läpparna?

Man får energi av mat, rätt sorts mat såklart! Nyttig och innehållsrik på vitaminer och annat som kroppen skriker efter när mörkret och hösten börjar ta sin plats här i nordliga norrland.

Solen eller rättare sagt ljus kanske man ska säga ger också sin lilla injektion av energi!
Men betyder det att man blir i allmänhet mycket tröttare på vintern.
Eller kanske att dem i södra sverige är mycket tröttare på kvällen än vad vi är här uppe eftersom vi har ljust hela natten...

Men det finns lite mera fummliga saker som gör en pigg.
Kanske att man har en soligt härlig sprudlande glad dotter vid sin sida när man vaknar...
Eller att lönen har kommit på kontot över natten.

Det som är väldigt konstigt som jag gjorde mig påmind av idag.
Jobbade rätt mycket förra veckan och var väl sådär lite lagom trött men inte nått farligt.
Men nu har jag varit ledig i två dagar och idag har jag verkligen bara tagit lugnt med Nora.
Städat lite och lekt med dotra men inget mer.
Och har legat som en död fisk på soffan flera timmar och kännt mig helt matt.
Jag menar vart tog min energi vägen?!
Slöat och slappat och känner mig tröttast än tröttast!

Nog är det här med energi ett olösligt kapitel!:P Fattar inget!:)
haha!

kram kram


Kommentarer
Postat av: Linda

morrn sötisar!

kräksjuka är det då inte.. skönt det =) jag sa till bm den 29e, väntar till dess. gillar inte att ringa i onödan :P

hur har ni det idag? vad pysslas med?

kramar

2009-09-23 @ 08:56:15
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0