Familjens hus livet*

Ja, det känns som att halva mina veckor handlar om det!

Vi hade ju tinget den 22 december. Efter det blev det en pause på tre veckor och avsparken med ante träffar
skulle starta igång den 11 januari 2010.
MEN då var ju givetvis Nora sjuk så vi kunde inte åka! Sen så fortsatte det i samma stil hela veckan.
Jag och Nora båda två ganska dåliga med hosta, feber och huvudvärk. Och jag drog även på mig både ögoninflammation och urinvägsinfektion.
Så hela den veckan blev ju såklart inställt. Vi hade sms kontakt varje dag. Tydligt och inga missförstånd.
Veckan därpå var vi nog friska för att kunna börja då istället.
Två timmar gällde och jag skulle gå ner i källaren. Nora blev lite ledsen första gången. Och ännu mera ledesen andra gången där. Syntes tydligt att hon inte ville till ante. Och andra gången sa hon till och med nej när han kom närmare henne. Började gråta när jag sa hejdå.

Nu veckan som var så skulle hon lämnas två timmar och jag fick inte ens vara där! Då blev hon nästan hysterisk och vägrade släppa mig. Klamrade sig fast och grät! Jag följde henne in och försökte få henne att börja leka men inget riktigt fungerade. Linda, Evert, Alice och Linda var där så gick mot dem så hon skulle titta på Evert men hon bara fortsatte att gråta. Så till slut fick jag säga åt Ante att nu får du ju ta henne för det skulle inte bli nå bättre än såhär... Och jag bara hörde hur hon grät. Hon hade tydligen slutat att gråta så småningom men hade inte skrattat på två timmar. Förutom när Isa och Silas kom dit och det är ju väldig ovanligt för att vara henne.

Efter jag kom tillbaka vägra hon går ner från famnen så länge han var kvar. Och hon slog mot ansiktet på honom när han skulle fara... Så jag sa åt henne - bara vara goo! Men det var väl lika välmenat mot honom!

Efter denna gång har han varit sjuk både förra veckan och idag. Vet inte hur sant det är men går ju som inte att ta reda på heller. Vet bara att han frågade mig på måndag om vi kunde skjuta upp träffen två timmar på onsdag för att han skulle gå på nattskiftet men det fungerade inte eftersom jag skulle jobba. Så lite konstigt är det ju at han ringer 09.20 och säger att han är sjuk. Men men... you never now!

Idag måste jag röjja hemma efter våran slapp dag igår. Dessutom har Noras garderobsstång rasar ner!
Typiskt! Hoppas alla får en bra dag!
Många kramar från mig och Nora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0