Härligt*

Eftersom det ofta känns som det blir lite lätt negativitet i bloggen.
Men det blir ju så när jag tycker det är viktigt att uppdatera även här hur allt går med; A, Tinget, Advokater, Familjens hus, Lögner... O.s.v

Så tänkte jag skriva om små men positiva ting!

Tisdag den 16 Februari-10

1. Började dagen tidigt! (04.45) Kanske nog så tidigt, men det positiva var det ju här!
När man startar dagen tidigt får man en väldigt lång dag och då menar jag lång på det sättet att man är vaken
på den ljusare tiden av dagen.

2. Skjutsa david till jobbet ( bara en bil just nu på grund av min har havererat!, positivt var det ja!).
Det är trevligt att hinna surra med min lilla skrutt plutt innan jag åker och arbetar. Lättare att stiga upp tillsammans
än att han ligger kvar. Hjälp med Nora.

3. Lämna Nora på dagis. Det går så himla bra att lämna henne på dagis, aldrig nått om att hon inte vill!:)
Hur tidigt eller trött hon än är så uppskattar hon att komma till dagis och leka lite!

4. Jobbet 06.05. Börjar ju egentligen 06.00 men dagis öppnar ju sex så jag lämnar ju Nora då och sedan gärnet til jobbet! Det är mysigt att vara med kossorna och ser till att dem mår bra! Kalvarna blir glada och älskar mig när jag kommer med deras frukost! Älskar morgnar i ladugården då det är lagom mycket att göra! ( Någonting att göra hela tiden utan att stressa eller springa) och dessutom inget som krånglar. Jobb= Lön!

5. Snabbt hem till mammi och pappi och göra hästen. Det är verkligen uppskattat när jag hinner med henne innan jag ska hämta Nora på dagis. Men hon äter och sover den tiden jag blir klar i "laggårn" om jag bara jobbar förmiddag!
Så det är perfekt om jag får ägna en timme på Lovis!

6. Hämta en glad och mätt Nora på dagis. Sylt runt hela munnen och håller på att veva ut tallriken när hon ser mig genom glasrutan på dörren:) Tanken går genom huvudet! ; det där är faktiskt min dotter!!! Underbar...

7. Hemfärd; Nora halvsover i bilen eftersom hon inte sovit närstan nått på dagis och jag lyssnar på rix Fm.
Semlor Semlor Semlor är ordet som dyker upp hela tiden! yummi:)

8. Nu sover Nora ute på ballkongen i sin vagn. Och jag tänkte hinna duscha, skriva mail till min advokat, äta lunch och städa lite! Man måste ju fortsätta tänka positivt och låtsas att jag ska hinna med allt det där! hahah!

(9.) Nu ringer David!;)

Många kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0