Försäkring

För ett tag sedan krockade jag med våran lilla bil, en nissan micra-86.
Det har varit en väldigt bra och billig bil för oss men dock såklart inte speciellt krocksäker eftersom det är en riktig plåt låda. Som tur var det bara jag och Towa i bilen och det var inte ens mitt fel eftersom hon kom från vänster och körde rakt ut på vägen framför mig.
För alla som krockat, vet att man först ska lämna in bilen på verkstad för att få den värderad för att få veta om den ska lagas eller lösas in men eftersom det var en gammal bil så hade vi väl inte så höga förhoppningarn om att den skulle lagas. När David lämnade in den, skrattade han typ och sa att det då inte skulle fixas i alla fall. Även om det inte var så mkt skador på den så skulle det kosta minst 11000 kronor att laga bilen med beggade delar.

Igår pratade jag med försäkringsbolaget och jag trodde direkt han skulle säga typ att vi skulle få 2000 för den eller nått, men han frågade hur mkt jag tyckte den var värd o.s.v
Efter en stund ringde han upp igen och sa att dem på "marknaden" var värd typ 4-5000 men att han kunde pressa upp den på 6000 kronor. Så det var skönt att höra med tanke på att vi såklart måste byta ut denna lilla pärla mot nått annat.

Så vet ni någon billig i drift och stabil bil för ett rimligt pris så hör gärna av er!! :)

Samtidigt så är det ju faktiskt så att i såna här situationer så ska man ju inte tänka så mkt på pengarna utan på att det faktiskt både gick bra för mig och Towa. Dessutom kunde ju Nora lika gärna vara med i bilen och det tog ju faktiskt på hennes  "sida". Så man ska nog bara vara glad att allt gick bra och att man överlevt en krock med våran lilla råtta!



Sista vintern Nissan stod översnöad på uppfarten...

// Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0