Förskollärare

Som vissa kanske redan vet håller jag på att utbilda mig till förskollärare.
Jag trivs jätte bra även om skolan såklart är lite jobbig ibland. Jag har dessutom gjort min första praktik nu i början på året och fått bekräftat att det är det här jag vill hålla på med.

Men idag blev jag förbannad på en i min blivande yrkesgrupp!! David säger på morgonen att en ur personalen frågat om Nora skulle vara på fredag. Hon hade även berättat att det var NOG inga barn på fredag.
Till saken hör att jag lämnat schema, jag pluggar heltid och min sambo jobbar heltid. Varför frågar hon om Nora ska komma på fredag då, jag säger väl till om det är någon ändring och att det nog berätta att dey inte är några barn då!! Vad hade hon tänkt att vi skulle göra med den informationen.

David berättade nu på morgonen vad hon sagt.. jag blev genast irriterad men släppte det och åkte dit.
Jag pussa och krama Nora hejdå och är på väg ut genom dörren när hon säger; (samma som pratade med David) ska hon vara hela dagen? jag tvekar och tittar på henne och frågar - Har ni inte några andra barn eller. Hon svarar att dem har fyra stycken. Så jag frågar när ska dem hem då? Då svarar hon fyra. SAMMA tid som jag hade på Nora. Nora hör då detta och börjar tjata om att vara bara en stund på förskolan.. Jag avslutar med att säga att jag ringer om jag kommer tidigare.

va fan! Får man göra på det här sättet. Det är ju inte som att man känner sig välkiommen!!
konstigt beteende trycker jag i alla fall..

Är detta beteende verkligen okej?!






// Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0