Fullt upp!

Det blev en liten tystnad här nu när man har inne vecka!
Hjärnan blir helt proppfull och man har typ inga övriga tankar kvar i huvudet känns det som..
Just nu håller vi på med Nv och teknik, vilket är ett av mina favvo ämnen sen skoltiden MEN vi har en parallel kurs i forskningsvetenskap som är hemsk! Ena stunden är det värsta reglerna vad som är kunskap och hur man
kan förklara vad vetenskap är och i nästa stund brakar det loss om jorden verkligen är rund, hur vi vet att vi inte drömmer allt och kan vi verkligen veta att om vi lägger en penna på bordet och vänder oss om att pennan ligger kvar på bordet. Och detta ska vi ha tenta på!!! Wish me luck:)


På tal om tenta.. vi hade en tenta i leken som meiningskapande för ett par veckor sen. Det var tänkt att vi skulle plugga samtidigt som vi var på praktik vilket skulle göra mina dagar ca 15 timmar långa med bara praktik, hämta lämna hund och barn, hästen, middag och någon timme plugg. Det orkade jag helt enkelt inte så jag och Mari idiot pluggade söndag till torsdag och tentan var fredag. På torsdag kväll insåg vi att det aldrig skulle gå men tyckte att det var bäst att vi gick dit och tittade på tentan i alla fall.. Jag skriver som en tok och tentan känns faktiskt inte så tokig förutom att det stod att man skulle skriva en kladd och sedan skriva in det i häftet och jag hinner INTE!! Så det sluta men att jag hysteriskt skriver in det jag hann och lämnade in några kladd papper..
Shit, kört tänkte jag..

Domen kom igår och vad slutar denna roman, stress och tentaplugg med: Ett VG för både mig och Mari. Man ska aldrig säga aldrig! Jubel in i hjärtat:)

Nu ska jag iväg och rida!

Ha en bra kväll!

//Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0