Sjukdom

Nu är Nora sjuk igen!!!
Varför?! Stackars flicka...

Hon har varit mer sjuk dem sista två månaderna än hon varit i hela livet känns det som...
I onsdags hämtade jag henne från förskolan och då spydde hon. Efter två timmar var hon frisk.
Igår sov hon över sin gammelfaster och när jag pratar med Zizi på morgonen sa hon att det hade varit en bökig natt. Och innan vi hinner inte ens dit så har hon tempa nora som har över 39 graders feber.

När vi kom dit var hon jätte varm och när jag skulle ställa mig upp med henne i famnen så skrek hon - Ajj mitt huvud! Så då bestämde jag att vi skulle fara till sjukan. Efter en kort väntan och ett kort besök hos sjuksköterska och sedan läkare var vi på väg hem. Ordninationen var glass, ipren, alvedon och vila.
Jobbigt att dem inte kan göra nått med henne när hon har varit sjuk så mkt men samtidigt är det ju ingen ide att ge medecin som det ändå inte hjälper...

Men lite glass och ett besök av mommo med överassknings påse så är det helt okej med henne nu.
I veckan är det inne vecka så det blir pappa som får vabba igen... Bra att ha jämn fördelning på vabbet:)

Nu ska jag till stallet!

Ha en bra kväl:)

//Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0